غارهای معروف در اطراف شهر مشهد
نوشته شده توسط : elham

غارهای معروف در اطراف شهر مشهد

 

غار هندل آباد (اوله) به طول نود متر در شمال شرق مشهد واقع شده و در فاصله کوتاهی از روستای هندل آباد قرار دارد که فاصله روستا تا غار معادل با دو ساعت پیاده روی است. دهانه غار به سمت جنوب و مربع شکل است. آب چشمه درون غار از جاذبه های گردشگری تور مشهد نزد مردم جنبه شفا بخشی پیدا کرده و اعتقاد دارند که آبله حیوانات را درمان می کند. طول غار ۹۰ متر است که درون آن ستون های آهکی استاگتیت واستالاگمیت وجود دارد.این غار از یک مسیر اصلی به طول حدود ۹۰ متر تشکیل شده است که در قسمت هایی به صورت تالار بزرگ و در بخشی نیز بصورت راهرو به عرض و ارتفاع ۲ متر است. از نکات جالب توجه در این غار وجود تعداد زیادی وزغ و خفاش است.در تور لحظه آخری مشهد حتما از این غار دیدن کنید.

 

 

 

غار زری در 9 کیلومتری جنوب‌ غربی مشهد، در مسیر روستای گلستان و کوهستان‌ های اطراف رودخانه قرار دارد. دهانه‌ی این پدیده طبیعی در ارتفاع 10 متری زمین به سمت غرب قرار گرفته است. مسیر غار دارای پیچ و خم‌های بسیاری است و درون غار فاقد منابعی آبی است. در تور لحظه آخری مشهد بازدید از این غار بسیار آسان است و وسیله‌ی نقلیه برای رفت و آمد مسافرینتور مشهد نیز وجود دارد. ارتفاع این نقطه از سطح دریا 1010 متر است.

 

 

 

 





:: موضوعات مرتبط: تور مشهد , ,
:: برچسب‌ها: غارهای معروف در اطراف شهر مشهد,دیدنی های مشهد , جاذبه های گردشگری مشهد , جاذبه های توریستی مشهد, بهترین جاذبه های توریستی مشهد ,
:: بازدید از این مطلب : 139
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 13 مهر 1394 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: